Vistas de página en total

lunes, 26 de noviembre de 2012

JOHN HENRY


JOHN HENRY

Germinated from a true story of man versus machine combat, which occurred during the building of Eastern railroads in the late 19th century.

Well John Henry was a little baby
Sittin' on his daddy's knee
He picked up a hammer and a little piece of steel
And cried, "hammer's gonna be
The death of me, Lord, Lord
Hammer's gonna be the death of me"

Now the captain he said to John Henry
"I'm gonna bring that steam drill around
I'm gonna bring that steam drill out on these tracks
I'm gonna knock that steel on down, God, God
I'm gonna knock that steel on down"

John Henry told his captain
"Lord a man ain't nothin' but a man
But before I let this steam drill beat me down
I'm gonna die with a hammer in my hand, Lord, Lord
I’ll die with a hammer in my hand"

John Henry driving on the right side
That steam drill driving on the left
Says, "'fore I let your steam drill beat me down
I'm gonna hammer myself to death, Lord, Lord
I'll hammer my fool self to death"

Well captain said to John Henry
"What is that storm I hear?"
John Henry said, "That ain't no storm captain
That’s just my hammer in the air, Lord, Lord
That's just my hammer in the air"

John Henry said to his shaker
"Shaker, why don't you sing?
Cause I'm swingin' thirty pounds
From my hips on down
Yeah, listen to my cold steel ring, Lord, Lord
Listen to my cold steel ring"

John Henry he hammered in the mountains
His hammer was striking fire
But he worked so hard; it broke his heart
John Henry laid his hammer and died, Lord, Lord
John Henry laid down his hammer and died

Well now John Henry he had him a woman
By the name of Polly Ann
She walked out to those tracks
Picked up John Henry's hammer
Polly drove steel like a man, Lord, Lord
Polly drove that steel like a man

Well every, every Monday morning
When a blue bird he began to sing
You could hear John Henry from a mile or more
You could hear John Henry's hammer ring, Lord, Lord
You can hear John Henry's hammer ring


JOHN HENRY

Basada en una historia real de la lucha de un hombre contra una máquina que ocurrió durante construcción de los ferrocarriles del este a finales del siglo XIX.

John Henry era un sólo un niño
Sobre las rodillas de su padre
Cogió un martillo y un pequeño trozo de acero
Y gritó: “El martillo va a ser
La causa de mi muerte, Señor
El martillo va a ser la causa de mi muerte”

El capitán le dijo a John Henry
“Voy a traer la perforadora por aquí
Voy a traer la perforadora sobre estas vías
Voy a clavar el acero bien hondo, Dios
Voy a clavar el acero bien hondo”

John Henry le dijo al capitán
“Señor, un hombre es sólo un hombre
Pero antes de que esa perforadora me venza
Voy a morir con un martillo en mi mano, Señor
Moriré con un martillo en mi mano”

John Henry avanzando por el lado derecho
La perforadora avanzando por la izquierda
Dijo: “Antes de que su perforadora me venza
Golpearé mi martillo hasta la muerte, Señor
Golpearé como un loco hasta la muerte”

El capitán le dijo a John Henry
“¿Es una tormenta lo que oigo?”
John Henry dijo: “No es una tormenta capitán
Sólo es mi martillo golpeando, Señor
Sólo es mi martillo golpeando”

John Henry le dijo a su ayudante
“Ayudante, ¿por qué no cantas?
Porque estoy batiendo treinta libras
De mis caderas hasta el suelo”
“Sí, escuche mi frío acero retumbar, Señor
Escuche mi frío acero retumbar”

John Henry golpeó el martillo en las montañas
Su martillo escupía fuego
Trabajó tanto que su corazón no resistió
John Henry depuso su martillo y murió, Señor
John Henry depuso allí su martillo y murió

Pero John Henry tenía una esposa
Que se llamaba Polly Ann
Ella avanzó hacia esas vías
Recogió el martillo de John Henry
Y empuñó el acero como un hombre, Señor
Polly empuñó el acero como un hombre

Ahora, cada lunes por la mañana
Cuando el azulejo comienza a cantar
Puedes oír a John Henry desde una milla o más
Puedes oír el martillo de John Henry retumbar, Señor
Se puede oír el martillo de John Henry retumbar



No hay comentarios:

Publicar un comentario